I dag lanserte SatoshiLabs en sikkerhetsoppdatering til TREZOR

En ny firmwareversjon – 1.5.2 – ble presset ut til alle brukere. Denne oppdateringen løser et sikkerhetsproblem som påvirker alle enheter med fastvareversjoner som er lavere enn 1.5.2.

TREZOR Wallet vil varsle deg om denne oppdateringen. Sørg for at du har gjenopprettings seed i nærheten, før du starter oppdateringsprosessen. Se brukerhåndboken hvis du trenger hjelp med fastvareoppdateringen.

Sikkerhetsspørsmålet ble oppdaget av en individuell forsker, via vår ansvarlige opplysning. De beskrev problemet og foreslo også en løsning på problemet. Sammen med dem og Jochen Hoenicke utviklet og testet vi en fastvareoppdatering, som vi ruller ut nå.

Les mer på trezor nettside: https://blog.trezor.io/trezor-firmware-security-update-1-5-2-5ef1b6f13fed

Trezor adressere bekymringer om TREZOR firmware 1.5.2

I de tidlige timene 17. august ble en middels artikkel allment delt blant de forskjellige cryptocurrency-fellesskapene og sosiale nettverk, og beskriver et sikkerhetsproblem i TREZOR. Mens beskrivelsen av sikkerhetsproblemet var ganske nøyaktig, var det ikke flere viktige detaljer og krav, og bidro dermed til feilinformasjonen om TREZOR. I alle fall løser fastvareoppdateringen 1.5.2 sårbarheten som er beskrevet i den nevnte mellomstore artikkelen.

Les mer på trezor nettside: https://blog.trezor.io/addressing-concerns-about-trezor-firmware-1-5-2-4c1f766034c7