Utfordringene står i kø når skattemeldingen kommer, for hvordan rapportere skatt på kryptovaluta, og få godskrevet tap når kursen har falt?

Den norske stat har klassifisert kryptovaluta, men ikke gjort det enkelt for oss. Vi inviterer derfor Skatteetaten, advokater og Kryptosekken for å gi deg best mulig hjelp før innlevering av årets selvangivelsen.

Leder Stephan Nilsson i NBBF og vert for kvelden, Marie A. Stenfeldt fra NegentroBitHub vil gi en kort presentasjon før vi slipper til hjelpere fra Skatteetaten, Kryptosekken og advokater, som kan hjelpe kl 18:15.

Det vil være mulighet til å kjøpe pølser og drikke i lokalet. Arrangementet er gratis, blir LIVE STREAMET, og avsluttes etter spørsmål fra publikum cirka kl 20:00.

Arrangør er Norges Bitcoin- og Blockchainforening (NBBF) med våre partnere Kryptofinans og NegentroBitHub. Vi er opptatt av at alle som strever med å beregne skatt på handel i kryptovaluta skal få det lettere. Så velkommen.

Program:

17:30 – Dørene åpner
18:00 – Representanter fra vertskapet STEPHAN NILSSON og MARIE A STENFELDT sier noen ord
18:15 – TORSTEIN THINN fra Skatteetaten kommer å ha en gjennomgang av skatteetatens arbeid med kryptovaluta.
18:35 – HARALD BLAIR BERG fra Selmer Advokatbyrå vil gjennomgå skatteregler som gjelder for kryptovaluta.
18:55 – Senior Tax Advisor HENNING LAURANTZON fra EY vil vise internasjonal utvikling og trender.
19:15 – HANNE REESE HOLM fra Bing Hodneland Advokatselskap og LARS NØRING fra Kryptosekken har en praktisk tilnærming til hvordan du best kan rapportere årets skattemelding. Lars presenterer deres web-tjeneste som gjør utregninger til Skattemeldingen og Hanne gir sine vurderinger og svarer på spørsmål som Kryptosekken ofte får fra sine brukere.
19:45 – Tid for Q&A

Arrangementet er gratis, men registrering anbefales: https://www.eventbrite.com/e/skatt-og-kryptovaluta-2019-tickets-59161275969

Dato: Torsdag 10.April, kl 18-20
Sted: NegentroBitHub/Kasbah Hub, Waldemar Thranes gate 72 – Oslo

Velkommen til årets møte om «Skatt og kryptovaluta 2019».