Skatter & Kryptovaluta

1:03:17 – Kryptosekken AS Lars Nøring og Erlend Ringstad

PDF-presentasjoner fra kvelden:

Skatteetaten : Presentasjon Skatteetaten

Erling Løken Andersen Advokatfirma Berngaard/Sandbek: Presentasjon Erling Løken Andersen

Eivind Furuset Associate Professor at Handelshøyskolen BI: Presentasjon Eivind Furuset

Morten H.Christophersen RSM Advokatfirma: Presentasjon Morten H. Christophersen

Kryptosekken AS Lars Nøring og Erlend Ringstad : Presentasjonen kommer snart.

* * *

Norges Bitcoin- og Blockchainforening har mottatt mange spørsmål fra våre medlemmer og ikke-medlemmer, offentligheten og bedrifter om hvordan å oppgi kjøp og salg av kryptovalutaer i sin skatterapport.

Skattemelding må leveres innen 30.april. Vet du hvordan du oppgir tap eller fortjeneste?

Vi arrangerer nå en kveld med representanter fra Skatteetaten, skatteeksperter og skatteberegningsbedrift.

Program:

17.30 Dørene åpner.

18.00 Talere 1: ANDERS TORKILDSEN NYTRØEN og HARALD BLAIR BERG fra Skatteetaten som kommer å ha en gjennomgang av den skattemessige behandlingen av Kryptovaluta i Skattemeldingen. De vil gå igjennom hvordan man beregner gevinst/tap og hvordan formue skal føres i skattemeldingen av privatpersoner.

18.20. Talere 2: ERLING LØKEN ANDERSEN fra Advokatfirma Berngaard/Sandbek AS. Kryptovaluta, blockchain og norske gründere – et skatteperspektiv. Erling vil ta for seg ulike kryptovaluter, muligheter innen blockchain og hva norske gründere gjør og kanskje bør gjøre; samt de skattemessige implikasjonene for gründerne selv og samfunnet.

18.40 Talere 3: EIVIND FURUSETH – Associate Professor at BI Norwegian Business School: Grensen mellom kapitalinntekt og virksomhetsinntekt, hvordan organiserer man seg?

19.00 Talere 4: MORTEN H. CHRISTOPHERSEN fra RSM Advokatfirma. Morten vil gå gjennom Inntektsbeskatning, herunder tidfesting (når inntekt skal beskattes, hvilken kryptovaluta anses solgt først, osv.), Formuesskatt, Rapportering og opplysningsplikt.

19.20 Talere 5: LARS NØRING og ERLEND RINGSTAD fra Kryptosekken AS presenterer sin webtjenste for Beholdningsoversikt og Skatteberegning.

19.40 Tid for Q & A
Dette vil bli streamet live.

Eventet er fullbooket!

Velkommen

I samarbeid med createyourteam.net

By |2018-03-09T12:19:54+00:00mars 9th, 2018|Arkiv, Kommende events, Nyheter|0 Comments