Bedrifter kan enkelt begynne å ta betalt i bitcoin.

Å ta betalt i bitcoin er gratis, ingen kontrakter, leier, faste avgifter og ikke noe dyre kortterminaler. Pengene er umiddelbar tilgjengelig. Betalinger i bitcoin er 100% sikkert og det finnes ikke noen tilbakeføring (chargeback), slik som kredittkort.

Det er ingen transaksjonskostnader i Bitcoin for bedrifter som tar betalt i valutaen. Det er kjøper som betaler noen få øre for å sende sine egne penger. Om du ønsker å få automatisk vekslet dine bitcoin til for eksempel NOK vil bedrifter (Bitpay) ta en liten % av vekslingen om du har flere enn 30 transaksjoner i måneden. Før dette er det gratis.

Bitcoin transaksjoner er i dag verifisert hvert 10. minutt, og desto større sum penger jo flere 10 minuttintervaller bør selgeren vente med å være helt sikker på at betalingen er gyldig. Allerede etter den første bekreftelsen innen 10 minutter kan man være trygg att betalingen er riktig. Men hvis det dreier seg om et svært stort beløp for dyre biler eller hus burde selger vente 3-6 verifiseringen i dagens situasjon.

Nye funksjoner er under utvikling og testes av Bitcoin utviklere som lar transaksjons-tider bli betraktelig forkortet. Det finnes mange løsninger på bordet per i dag (27.12.2016), men vi må være sikkre på at vi velger riktig. Per i dag klarer bitcoin nettverket ca 7 transaksjoner i sekundet, men de har fått mange 100 tusen på test nettverk.

Fysiske bedrifter

For fysiske bedrifter som butikker, restauranter, friserer, osv. er den enkleste måten å laste ned en Bitcoin App på mobilen eller nettbrett.

Nettbedrifter

For nettbedrifter finnes det ett antall ulike løsninger å la kundene betale med bitcoin. For å nevne noen som foreningen vil anbefale:

Full liste med Merchant Services

ERP integrasjon

For større bedrifter med et ERP system finnes det en mengde integrasjons muligheter, Klikk her for å gå videre til ERP integrering. Ta også kontakt for mer informasjon

Bli medlem

Bli med på en del av fremtiden og meld deg inn i foreningen. Vi er veldig behjelpelige med alt fra avansert til enkel hjelp for alle våre medlemmer. Vi har et bredt spekter med kunnskap. Årsmedlemskap for privatpersoner Årsmedlemskap for bedrifter

Bedrifter kan enkelt begynne å ta betalt i bitcoin.

Fysiske bedrifter

Nettbedrifter